Akoestische elementen met skyline van wereldsteden sieren vergaderruimten

Omgeving

Horeca

Locatie

Rijswijk

Ruimte

Vergaderruimte
  • Allceiling akoestische elementen verbeteren de akoestiek
  • Een drieluik met een lengte van bijna 7,5 meter
  • Landgoed Te Werve te Rijswijk
  • Akoestiek optimaal door akoestische elementen met afbeeldingen

Spraakverstaanbaarheid is van groot belang in vergaderruimte

Landgoed Te Werve is in 2012 helemaal gerestaureerd. De hele buitenkant is opgeknapt en binnen is op de begane grond de stoffering en de inrichting geheel vernieuwd. Op de eerste en tweede etage zijn nieuwe vergaderruimtes gekomen. Alles is voorzien van de modernste techniek zonder het historisch karakter van Landgoed Te Werve tekort te doen.

Te hoge nagalm in vergaderruimte

In een van de vergaderruimtes was de spraakverstaanbaarheid echter niet optimaal. Dit werd veroorzaakt door een te hoge nagalmtijd, ofte wel de holheid van de ruimte. Daarnaast zijn de ruimten strak ingericht. Deze twee punten zorgden voor een te hoge nagalmtijd, een echo in de ruimte. Daardoor kon de Event Company deze ruimten niet optimaal gebruiken. Om deze vervelende echo te voorkomen moest de akoestiek worden verbeterd.

Vergaderruimte voorzien van akoestische elementen met afbeelding

 

Esthetiek meets akoestiek

Voor het vinden van een akoestische oplossing beginnen wij altijd aan de basis en dat is het uitvoeren van een nagalmtijdmeting. Ook bij ons geldt: 'meten is weten'! Daarna komen de aspecten esthetiek, budget en technische mogelijkheden om de hoek kijken. Zoals de foto's laten zien, is de vorm van de vergaderruimten niet allerdaags. Allkoestiek gaat graag dit soort uitdagingen graag aan. Door de handen ineen te slaan met de klant kwam er uiteindelijk deze stoere oplossing, namelijk akoestische elementen voorzien van een afbeelding met de skyline van bekende wereldsteden. Door het toepassen van een drieluik aan de schuine zijden van de vergaderruimten kwam er genoeg absorberend materiaal in de ruimte om de akoestiek optimaal te krijgen.

Dat akoestiek niet alleen functioneel is, maar ook van toegevoegde waarde voor het interieur bewijst dit project des te meer. De spraakverstaanbaarheid is nu goed en alle technische snufjes kunnen nu optimaal gebruikt worden. Bovendien kan er inspirerend vergaderd worden.

Mijn motto tijdens het hele planningsproces is: "Zeg wat je doet en doe wat je zegt!"

Zo weet een klant op ieder moment wat hij van ons kan verwachten.

Advies vragen
Leon: "Slim plannen zorgt voor tevreden klanten."
Mailchimp nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen!

Ontvang 4x per jaar onze nieuwsbrief met

  • Tips voor betere akoestiek
  • Projecten in beeld en geluid (hoor zelf het verschil!)
  • Onze nieuwste producten en het laatste nieuws