Wat voor soort horecagelegenheid u ook heeft. Een goed akoestisch klimaat is naast een mooi interieur en goede bediening een hele belangrijke factor in de ambiance.
Uw gasten willen in alle rust kunnen genieten en een gesprek kunnen voeren. Het personeel wil uw gasten goed verstaan en niet vermoeid raken door een rumoerige omgeving.
Veel voorkomende horeca ruimtes:
Akoestische problemen kunt u herkennen aan rumoer of veel lawaai in de ruimte. Wanneer er mensen aanwezig zijn zal er een kakofonie van geluid ontstaan. Daardoor kunnen mensen zichzelf niet verstaanbaar maken. Mensen gaan nog harder praten.
Muziek, ook al staat deze op de achtergrond, zal ook als zeer hinderlijk worden ervaren. Daar waar sprake is van een slechte akoestiek zal het personeel sneller vermoeid raken en kan zich moeilijker concentreren.
Dankzij een brede range aan akoestische producten bieden wij oplossingen voor vele soorten horeca-gelegenheden. Of u nu een cafe, brasserie, restaurant of discotheek heeft Allkoestiek heeft voor u een gegarandeerde oplossingen passend in uw budget en naar uw smaak.
De inrichting van restaurants en horeca gelegenheden is de laatste jaren steeds strakker en minimalistischer geworden. Waar geluidabsorptie in de vorm van stoffering, perzische kleedjes e.d. vroeg vanzelfsprekend was, zoals in een bruine kroeg, ontbreekt dit in de moderne en hippe etablissementen vaak omdat men kiest voor een akoestische harde afwerking van plafonds, wanden en vloer.
Er zijn veel klachten over de akoestiek te lezen in de diverse Sociale Media maar ook op website zoals iens, eet.nu en smulweb. Wij pleiten dagelijks voor het meenemen van de het onderwerp akoestiek in een (interieur)ontwerp maar zijn zeker in staat om achteraf met moderne materialen het tekort aan absorptie alsnog aan te vullen.
Wat we veel tegenkomen zijn de pogingen om de akoestiek te verbeteren door het plakken van noppenplaatjes uit de bouwmarkt onder de tafels. Dat deze oplossing goed werkt valt helaas in de categorie “broodje aap verhalen”. De materialen bevinden zich onder tafel en daardoor niet in het direct geluidsveld van uw gasten en personeel. De absorptiekwaliteit is vaak zeer beperkt (geen massa, geen dikte) en ook het oppervlak wat bekleed wordt ten opzichte van het volume van een ruimte is veel te klein. Een hele lichte verbetering lijkt plausibel maar is vaak met de oren niet eens waar te nemen. Mocht u echt geen andere oplossing kunnen toepassen kies dan in ieder geval voor een kwalitatief beter materiaal.
Een slecht akoestiek betekent eigenlijk een hinderlijk echo. Wanneer dit aanwezig is in een restaurant kunnen de klanten bij elkaar aan tafel elkaar moeilijk verstaanbaar maken. De gesprekken van naburige tafels komen namelijk net zo hard of misschien wel harder binnen dan de persoon waarmee jij aan het praten bent. Zorg voor een goede akoestiek dan blijft het gesprek aan tafel ook echt een tafelgesprek. Maar denk ook aan het personeel dat moet werken in een kakofonie van geluid. Er is niks vervelender dan je klant niet kunnen verstaan. Je moet vragen de bestelling te herhalen en kunt misschien niet adequaat reageren op vragen of opmerkingen. Ook zullen zij sneller vermoeid zijn, leiden aan concentratieverlies en aan het eind van de werkdag misschien wel last hebben van hoofdpijn of andere klachten. Kortom zowel voor de klanten als het personeel is een goede akoestiek een must.
Allkoestiek is thuis in iedere ruimte. Waar wilt u uw akoestiek verbeteren?
Iedere situatie vraagt om een oplossing die past bij uw ruimte en het budget. Samen vinden we altijd een geschikte akoestische oplossing die leidt tot het gewenste comfort.